neljapäev, 31. juuli 2014

A sky full of stars

Tere!
Mõtlesin, et teeksin lõpuks ka selle pika postituse ära. Lõpetasin just piltide sorteerimise ja loodetavasti sobivad ka pildid. Saksamaal oli väga tegus nädal, kuid jäin kõigega väga rahule. Parim nädal!
Enne Saksamaale minekut olin juba kindel, et armun sellesse riiki ära ning ma ei eksinudki. Juba esimesed minutid seal viibides, tundsin ennast kui kodus. Kõik oli igatahes väga super!

Esimene päev. 19.07.2014.
Jõudsime Hamburgi lennujaama umbes 18.30. Mõlemad lennud möödusid talutavalt.
Meile tuldi lennujaama vastu ja asusime teele Raisdorfi (umbes 1h sõitu). Kohale jõudes olid Saksa noored juba kohal ja meid jagati telkidesse ära. Igas telgis oli sakslasi ja ka eestlasi. Meie telgis oli kokku 10 inimest: kolm saksa tüdrukut, üks saksa poiss, üks eesti poiss, neli eesti tüdrukut ja mina. Jäin meie telgis olevate inimestega väga rahule ja tore oli nautida nii super seltskonda! Samuti toimusid tutvumismängud ja tutvustati ka ümbruskonda.

Juba Hamburgis

Ööbisime nendes telkides

Teine päev. 20.07.2014.
Kuna meid jagati telkidesse, siis meie olime telk nr.1 ehk siis oli meie kord olla köögi toimkonnas. Nii hommikul, päeval kui ka õhtul pidime meie hoolitsema, et toit jõuaks lauale, et kõik oleks korras ja et pärast saaks kõik ära koristatud. Peale hommikusööki oli "ametlik tervitus" SPR presidendilt ja juhatuselt. Sellele järgnesid töötoad. Esimeses töötoas räägiti meile ühiskonnast, tavalistest inimestest, puudega inimestest, nende välja arvamisest jne. Siis oli meie kord teha gruppides rühmatööd. Peale seda toimus lõunasöök ning siis oli teine töötuba, kus saime proovida sõita ratastoolidega, et aru saada, kui raske see tegelikult on ja saime ka proovida prille, millega nägime sama palju, kui raske nägemispuudega inimesed. Kõik oli huvitav, kuid ka koormav. Õhtu poole toimus orienteerumismäng (umbes 3 tundi), mis möödus väga hästi.

Esimene töötuba
Rühmatöö
Teine töötuba

Kolmas päev. 21.07.2014.
Lõpuks algas ka meie töö pihta. Nimelt korrastasime lõkkeplatsi, rohisime, värvisime aedu jne. Meeldivas seltskonnas möödus aeg väga kiiresti ja tegusalt. Jõudsime esimese päevaga juba väga palju ära teha- ülejäänud kolmel päeval pidime vähem tegema. Peale umbes viie tunnist tööd saime veidike puhata ja siis toimus sõit Achterwehri, kus sõitsime parvede ja kanuudega.

Peale väikest energiaringi

Käisime parvetamas, väga tore oli!

Neljas päev. 22.07.2014.
Peale mitme tunnist tööd toimus Schleswig-Holsteini liidumaa parlamendihoone külastus Kielis. Parlamendihoone nägi vapustav välja. Tore maja, veel toredamate liftidega. Peale parlamendihoone külastust anti meile 2 tundi aega aja maha võtmiseks ja ka šoppamiseks.

Väga huvitavad liftid, mis ei peatunud hetkekski.

Viies päev. 23.07.2014.
Jälle oli meie kord olla köögi toimkonnas. Saime ilusti hakkama. Peale järjekordset pikka tööpäeva läksime Saksa LV mereväe väljaõppe-purjelaevale “Gorch Fock" Kielis. Meile tutvustati laeva, töölisi, tööd, informeeriti ja räägiti üldiselt, mis seal laeval toimub ja mis on nende eesmärk. Samuti said kõik küsimused ka vastused. Peale ekskursiooni saime me 3 tundi vaba aega linnas. Samuti käisime Grete ja Killuga vahepeal smuutisid joomas, mis maitsesid väga hästi!

"Gorch Fock"

Käisime seal smuutisid nautimas.

Kuues päev. 24.07.2014.
Viimased töötunnid tehtud ning pärastlõunal toimus töö üleandmine ja pressikonverents, mis möödusid hästi. Sellele järgnes ka väike grillipidu ehitatud platsi sissepühitsemiseks. Kui kõigil olid kõhud täis ja hea tuju, siis suundusime ranna poole, kus toimusid väiksed vetelpääste õppused. Saime selgeks paar nippi, mis tuleks tulevikus kindlasti kasuks ja meile tutvustati ka vetelpäästeks vajalikke lisatarvikuid. Peale seda viidi meid mootorpaatidega sõitma, kus ma sain veidike külma, mille tagajärjel oli hääl mitu päeva ära ja kurk valus, nüüd ka kahjuks köha. Kuid see kõik oli seda väärt!

Tublid laagrilised. Ja mu selga on veidike näha.

Enne pressikonverentsi.

Kristjan jäi tukkuma.

Väga mõnus oli :)

Seitsmes päev. 25.07.2014.
Kui hommikusöök oli söödud, suundusime Hansaparki. Saime seal olla kaheksa tundi, mis möödusid väga kiiresti. Käisime isegi kaks korda Fluch von Novgorod´il, mis oli väga jube. Külastasime vahepeal ka paari inimesega merilõvide show´d, mis oli iseenesest väga armas. Peale pikka päeva suundusime tagasi laagriplatsile, kus enamasti kõik olid väga väsinud.

Kaheksas päev. 26.07.2014.
Jällegi meie kord olla köögi toimkonnas, kuid ainult hommikul ja lõunal. Peale hommikusööki suundusime mingi aeg seiklusparki, kus oli väga tore! Ma polnudki kaua aega seikluspargis käinud, nii et oli tore uuesti seiklusparki sattuda. Peale seiklusparki tulime tagasi laagriplatsile ja õhtu poole suundusime Travemünde Nädalale, kus oli ka tore. Kell 23.00 oli kogunemine ja nautisime kõik koos ilutulestikku ning siis kõndisime tükk aega autodeni ja sõitsime umbes 1h tagasi laagriplatsile, kus ainult vähesed magama läksid. Paljud olid peale pikka päeva ikkagi ärkvel, samuti ka mina. Umbes kell kaks öösel sõitsime Kristjaniga ratastoolides mööda pikki koridore ringi ehk siis ma ka õppisin lõpuks ratastooliga sõitmise ära! Umbes kella kolme aeg suundusin magama, sest kell seitse oli juba äratus.

Seikluspargis kinnituste testimised.

Väga jubeda maitsega olid...

Üheksas ehk viimane päev. 27.07.2014.
Kell seitse oli äratus ja mingi aja pärast hakkasid asjade viimased pakkimised. Kell 9.30 oli juba lahkumine, mis möödus pisarate saatel. Teel Hamburgi lennujaama nutsin väga palju ja üldse oli kurb lahkuda nii toredast kohast ja jätta maha nii toredad inimesed...